OPERA 2014. május 29.

Az OPERA egy olyan csoportmódszer, amivel egy csoport tagjai kb. 60 perc alatt garantáltan közös nevezőre tudnak jutni, és döntést hoznak akár egy nehezen eldönthető, komplex témával kapcsolatban is.

Tizenhat cég képviseletében érkeztek résztvevők a május 29-i OPERA bemutató tréningre, amit a Hotel Novotel Budapest City-ben tartottunk.

A személyes bemutatkozás, ismerkedés után a módszer mögötti filozófiát és a módszer használatát Szalay László és Márton Zoltán mutatta be a résztvevőknek. A szünetet megelőzően asszociációs játék segítette a ráhangolódást.
 A feldolgozandó téma kiválasztásának módját is többen érdekesnek találták. Mindenki felírt egy javaslatot a lapra, majd kicserélte a lapját a szomszédjával, így a későbbiekben már nem a saját ötletével korteskedett. Négy véletlenszerűen kiválasztott társsal a náluk lévő javaslatot átbeszélték, és 7 pontot osztottak meg egymás között. A legtöbb pontszámot kapott három javaslatból pedig együtt választottuk ki a közösen feldolgozásra kerülő kérdést.
A feltett kérdés így hangzott: „ Mit tud tenni egy HR-es az önpusztító „workalcoholic” kollégákkal?

Az OPERA használatával kevesebb, mint egy órára volt szükség ahhoz, hogy a tizenkilenc résztvevő konszenzussal javaslatokat fogalmazzon meg, és a javaslatok közül kiválassza azokat, amelyekről úgy gondolták, hogy a legjobb válaszok lehetnek a feltett kérdésre.

Lezárásképpen közösen áttekintettük a módszer használhatóságát, illetve, hogy milyen cégkultúrához illeszkedhet ez a módszer, milyen típusú kultúrát erősíthet meg az intenzív használata egy cégen belül?