Sikeres kultúraváltás 2012. február

A résztvevők valós szervezeti változásmenedzsment témái kerültek közös feldolgozásra, tanácsadói facilitálással.

A tárgyalt kulcskérdések a következők voltak:

  • Egy folyamatosan növekvő vállalatnál a legkényelmesebb szervezeti struktúra a piramis, amelyben jól lehet kezelni a bővülést. De hogyan tudjuk laposítani a szervezetet, ha folyamatosan bővül a vállalat és ennek következményeként növekszik a munkatársi létszám?
  • „A példamutatás nem a legfontosabb dolog, amivel másokat befolyásolhatunk – hanem az egyetlen.” (Albert Schweitzer) Hogyan tud egy vezető példát mutatni munkatársainak a kultúraváltás során?
  • Hogyan erősítsük a kölcsönös bizalmat a változást könnyen elfogadó munkatársakban?
  • Hogyan, milyen csatornán keresztül kommunikáljunk a változást nehezen tűrő munkatársakkal?

A februári alkalom témagazdája Karmazin György (BI-KA Logisztika Kft.) volt, aki az alábbiakban osztja meg élményeit:

 „Az ICG által szervezett változásmenedzsment workshop felhozta belőlem a vállalatommal kapcsolatos mély érzéseket, melyek egy hagyományos munkanapon vagy egy csendes hétvégi délután biztos, hogy nem kerülnek a felszínre. Készültem a rendezvényre, bár tudtam, hogy az idő rövidsége miatt nehéz lesz a BI-KÁ-t teljes mélységében bemutatnom és ez miatt a valós problémákat (dilemmákat és paradoxonokat) jól érzékeltetnem és prezentálnom. A nyitott, tapasztalt, hiteles és szakmailag kiválóan felkészült közösség hatására – azt gondolom – sikerült megfelelően elmondanom a vállalkozásomon belüli dilemmákat és paradoxonokat. A dialógus körben folyó beszélgetések és a facilitált folyamat hatására megnyíltak bennem a lámpácskák és azt vettem észre, hogy én is automatikusan jegyzetelek. Lejegyzeteltem minden javaslatot, ötletet és nézőpontot, amelyek elhangoztak az ICG-s szakmai körben. Mikor este végig mentem az írásomon, azt láttam – és ennek örültem is –, hogy már sok mindent megvalósítottam, amit javasoltak a szakmai kör tagjai, de azt is láttam, hogy még vannak további ötletek és gyakorlatok, amelyek megvalósításával, illetve türelemmel és figyelemmel előre vihetem a vállalatomat az eddigi sikeres úton.

Tanulságom: a dilemmák nem vezetnek sehova, mert azok vagy-vagy helyzetet eredményeznek, és akár rossz döntések felé is elvihetik a vállalkozást. Inkább a szervezeten belül kialakuló paradoxonokkal kell foglalkozni, abból akár többet is megjeleníteni, elindítani, majd mélységében elemezni azokat a vállalati szervezeten belül és majd ennek az útnak a járása közben kialakuló kreatív feszültség és döntési-mix fogja a vállalatot a sikeres úton tartani többek között a jövedelmezőségét megtartani, esetleg azt tovább növelni.”