Lean

  • ha a problémáink vannak a nyereségességgel, mint pl. a nem megfelelő minőség-költség, ha veszteségeink nincsenek beazonosítva, nincsenek mérve és nincsenek hozzákapcsolva a kulcs teljesítmény mutatókhoz;
  • ha biztosak akarunk lenni az értékteremtő tevékenységeinkben;
  • ha akciókat akarunk indítani a veszteségforrások megszüntetéséhez vagy csökkentéséhez; ha össze akarjuk gyűjteni az elszigetelten jelentkező jó kezdeményezéseket és átfordítani egy strukturált, szisztematikus fejlesztési munkamódszerré;
  • ha valamikor már belekezdtünk a lean bevezetésébe (pl. tréningek, implementáció), de nem járt sikerrel, elakadt vagy nem sikeresen fejeződött be;
  • ha vállalati folyamatok fejlesztésére van szükség és ezeket be is akarjuk építeni a vállalati kultúrába

Az öt pillér

1. Érték: mit szeretne a vevő, mi jelent értéket a vevő számára.
2. Értékfolyam: a gyártási folyamat kialakítása a folyamatosság érdekében.
3. Áramlás: a gyártási folyamatban az alkatrészek, információk, emberek "áramoltatása" a vevői igények változásának megfelelően.
4. Húzó logisztika: a hagyományos tömegtermelés kiváltása a vevői ütemezés szerinti termelésre, csak annyit termelni amennyire szüksége van a vevőnek.
5. Folyamatos fejlődés: a versenyhelyzet kihívásainak megfelelően a folyamatok további fejlesztése (mivel nincs tökéletes rendszer, nincs teljesen elégedett vevő sem).

 

"Ránk iparosokra egyetlen szabály vonatkozik, éspedig a következő: előállítani a legjobb minőségű terméket a lehetséges legalacsonyabb költség mellett, miközben a lehetséges legmagasabb munkabért fizetjük."

Henry Ford

További információ:

Bereczki Csaba

Döncző Zoltán
06-30/237-5055

Szabó-Jilek Zsolt
06-30/950-0848

 

Testreszabott szolgáltatások:

> Lean workshop
> Lean kultúra fejlesztés
> Smart Administration

 

Smart Administration – Lean office rendezvény:

2015. május 28.