Back to overview Design to Cost A Design to Cost módszer alkalmazása egy termék vagy gyártási folyamat előállítási költségeinek akár 30%-os csökkentését eredményezheti, miközben a teljes funkcionalitás és minőség is megmarad. A Design to Cost egyedülálló módszertana minden olyan gyártó vállalat számára hatékony, amely saját fejlesztéssel rendelkezik, vagy legalább befolyással van a termékek fejlesztésre. A munkakoncepció műhelymunkák és elemzések sorozatával 3-6 hónapos akciótervet határoz meg az adott termék és a kapcsolódó folyamatok újratervezésére a közvetlen költségek csökkentése érdekében. A projekt eredménye egy bizonyítottan működő megoldás, amely készen áll a megvalósításra, beleértve az előnyök és a megtérülés kalkulációját is. A Design to Cost (más néven Design for X) olyan speciális megközelítés, amely több stratégiát kombinál egy közös cél érdekében. Tipikus stratégiák: Design for Assortment Costs, Design for Assembly Costs, Design for Manufacture Costs, Design for Quality Costs, és Design for Robustness. A projekt általános menete • Az újratervezésre kiválasztott termék (vagy termékcsoport) meghatározása, a cél és a megfelelő Design for X stratégia kijelölése. • Költségelemzés és az úgynevezett „költséggenerátorok” azonosítása. • Megoldások és alternatívák meghatározása. • Koncepcionális tervezés és tesztelési stratégiák kidolgozása. • Termék, valamint gyártási/szállítási folyamat prototípusának elkészítése. • Standardizálás és bevezetés. A projekt előnyei • A közvetlen költségek 10-30%-os csökkentése a minőség és funkcionalitás megőrzése mellett. • A Design to Cost projekt megtérülése garantált. • A teljes módszertan know-howjának átadása megtörténik a gyakorlati munka és a rövid tréningelemek végrehajtása során. • Új szemléletmód honosodik meg a vállalatban a problémák csapaton belüli megoldására. Mikor érdemes Design to Cost projektet alkalmazni? • A hagyományos folyamatfejlesztési módszerek nem hozták meg az elvárt minőségjavulást. • Az ügyfelek és versenytársak erősödő piaci pozíciója folyamatos árengedményekre kényszeríti vállalatát. • A termékárak csökkennek, míg a beszerzési költségek növekednek, és az Ön szervezete már nem tudja ellensúlyozni ezt a költségnövekedést további belső megtakarításokkal. • A tulajdonosok vagy részvényesek elégedetlenek a termék nyereségességével. Tanácsadóink több mint 15 éves tapasztalattal rendelkeznek a Design to Cost területén. Lépjen kapcsolatba velünk további információkért és egy kötelezettség nélküli megvalósíthatósági tanulmányért az Ön környezetére szabva! Gondolkodjunk együtt! Kihez fordulhat? Szabó-Jilek Zsolt szenior tanácsadó Contact