Az ellátási lánc mindennapi kihívásai Back to overview A logisztikai ellátási láncok aktuális kihívásai jelentős publicitást kapnak (szakadások a láncokban, növekvő készletek, fenntarthatósági szempontok gyakorlatba ültetése, digitalizáció kihívásai), de mindezen túl itt maradtak velünk a logisztikai ellátási lánc sztenderd dilemmái is. Hogyan tudok megfelelő együttműködést kialakítani a cégen belül a társosztályokkal és a külsős üzleti partnereimmel? Hogyan tud rugalmas maradni a lánc, gyorsan reagálva a változó külső és belső körülményekre? Jellemzően az ellátási lánc nem hierarchikus erőből tud eredményes lenni. Sokkal inkább az informális befolyásolás eszközével, az együttműködési szituációk megteremtésével és adaptívan kialakított folyamataival és szervezeteivel tud a cég számára értéket teremteni. Az érték lehet a költségek csökkentése, a bevétel növelése vagy versenyelőnyt teremtő szolgáltatási színvonal javulása. Költségnyomás A szervezetekre egyre nagyobb költségnyomás helyeződik, alapkövetelmény a folyamatos fejlődés, a szervezeti stabilitás és erőforrások rövid távú elérhetősége, a gyors változások végigvitele szervezeteken. Egyre többször merül fel: az ötlet jó, de nincs rá idő, energia, ember. Kompetenciahiány A szakmai kompetenciák hiánya, a hiányzó készségek és képességek, a kollégák tudásának kiaknázatlan becsatornázása azt eredményezi, hogy a szervezet nem igazán találja a megoldást a logisztikai – ellátási lánc problémákra. A szervezetek cipelik a le nem zárt (vagy el nem indított) stratégiai projektek súlyát, a belső szervezeti „pincevakságot” és a (sokszor csak képzelt) korlátokat a szervezetek mobilizálásában. Tűzoltás A VUCA világ ellátási lánc tűzoltói sokszor nem tudják egyszerre oltani a napi tüzeket és közben fenntartani a létezésükhöz szükséges együttműködő szellemet a társszervezetekkel. Akár öntudatlanul is blokkolhatják az új nézőpontok – akár külső szem általi – behozatalát. A mindennapok rutinja egyre több energiát szív el, ami hátráltathatja a szervezet megnyitásával és energizálásával foglalkozó, belülről természetes úton születő kérdések feltevését, önreflexiókat, innovatív megoldási lehetőségeket. Az ICG szakmai segítsége az ellátási láncok területén: Gyors diagnózis és ebből eredeztetett szervezet- és folyamatfejlesztési program A logisztikai-ellátási lánc szervezetek mobilizálása átfogó változásmenedzsment támogatással a fenntartható eredmények érdekében Külső, belső együttműködések és informális befolyásolási képességek fejlesztése Belső hatékonyságnövelő folyamatfejlesztés és az ezt támogató hatékony logiszikai szervezeti struktúra újragondolása, in/out-sourcing lehetőségek értékelése Logisztikai hálózatok és készletezési dilemmák modellezése és validálása Szállítási, raktározási tenderfolyamatok lefuttatása a specifikációtól a gyakorlati implementációig Szakmai kompetencia- és vezetőfejlesztés Sparring partner: a sokszor elmagányosodó, elbizonytalanodó vezető szakértői támogatás Kapcsolódó bejegyzések Videó / Operational Excellence Az ellátási lánc jövője Módszerek és megoldások. Szolgáltatások Hatékonyságjavítás Vegyen búcsút a rutintól, teremtsen szabad helyet a szervezetben! Kompetenciák Operational Excellence Működésfejlesztés: folyamatosan jobbá válni.